veel gestelde vragen

Veel Gestelde Vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag met het vinden van een antwoord. Blader door onze lijst met veelgestelde vragen hieronder – we hebben het gevoel dat u zult vinden wat u zoekt! Als dit niet het geval is, neem dan gerust contact met ons op.

Retourneren en ruilen


Vraag: Wat is het retourbeleid?

U kunt uw artikel (en) tot 14 dagen na de oorspronkelijke aankoopdatum retourneren. Alle retourzendingen moeten in hun originele staat zijn en mogen geen gebruikssporen vertonen. Voeg uw originele factuur toe aan uw retour-artikel (en). Klik hier voor meer informatie over ons retourbeleid .

Vraag: Ik wil mijn zonnebril graag ruilen voor een ander paar. Wat is uw beleid?

U kunt uw artikel (en) tot 14 dagen na de oorspronkelijke aankoopdatum ruilen of retourneren. Alle artikelen moeten in de oorspronkelijke staat zijn om een ​​ruiling te kunnen garanderen. Stuur alle retouren en uw originele factuur en herroeping formulier naar Ozaflu (retouren) Baarlelaan 17 7906GB Hoogeveen. U dient dit voldoende te frankeren, ongefrankeerd wordt geweigerd en gaat retour afzender.

Voor meer informatie over ons retour beleid, zoals uitsluitingen en informatie, klik hier .

Vraag: Hoe lang duurt het om een ​​retour / omruiling te verwerken?

Zodra we je pakket in ons magazijn hebben ontvangen, worden retouren en omruilingen binnen 2 werkdagen verwerkt. We sturen je een e-mail om je retour / ruil te bevestigen en sturen je nieuwe artikel of op verzoek je geld terug.

Vraag: Ik heb een zonnebril geretourneerd. Wanneer kan ik een terugbetaling verwachten op mijn afschrift?

Zodra we uw retourzending hebben ontvangen, betalen we uw aankoop prijs terug en sturen we u een e-mail waarin staat dat uw retourzending is voltooid. Het duurt normaal gesproken 3 tot 5 werkdagen voordat tegoeden op uw afschrift verschijnen.

Vraag: Gaat mijn terugbetaling terug naar mijn rekening of is het een winkelkrediet?

Terugbetalingen worden teruggestort op uw oorspronkelijke betalingsmethode. In uw teruggavemail staat dat er een tegoed op uw account is gestort. ‘Rekening’ verwijst naar uw bankrekening, PayPal-rekening, of enige andere gebruikte betaalmethode.

Vraag: Wat gebeurt er als mijn artikel kapot of defect aankomt?

Als u een defect of defect artikel heeft ontvangen, bel ons dan op 06123 20066 of stuur ons een e-mail naar info@ozaflu.nl zodat we u een vervangend artikel kunnen sturen. (het oude artikel dient u terug te sturen naar ons)

Vraag: Kan ik een kapotte zonnebril retourneren?

Wij zijn niet verantwoordelijk voor slijtage. We kunnen geen versleten of gebruikte artikelen accepteren voor retournering of omruiling. Als uw artikel kapot of defect is aangekomen, geven we u graag een vervangend artikel als u binnen 10 dagen na aankoop contact met ons opneemt.

Vraag: Waarom heb ik geen restitutie ontvangen voor de oorspronkelijke verzendkosten?

We bieden geen restitutie voor retourzendkosten. Zie ons retourbeleid voor meer informatie.

Vraag: Krijg ik gratis retourzending?

Helaas bieden wij geen gratis retourzending aan. Alle kosten die worden gemaakt om uw artikel (en) naar ons terug te sturen, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. 

Alle kosten die worden gemaakt om uw artikel (en) naar ons terug te sturen, zijn de verantwoordelijkheid van de klant.

Vraag: Moet ik contact met u opnemen voor een retourbevestigingsnummer?

Nee! Vul gewoon een herroeping formulier in en mail het met uw retour (en) naar ons terug. Wij zorgen voor de rest.

Beveiliging en privacy

Vraag: Is het veilig om mijn rekening nummer of pas op uw site te gebruiken?

Ja! We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat uw transacties met Ozaflu veilig zijn. Onze site wordt beschermd door SSL-coderingstechnologie (Secure Socket Layer)

Vraag: Deelt u mijn gegevens (inclusief mijn e-mailadres) met iemand anders of verkoopt u mijn gegevens aan derden?

Nee, we delen of verkopen geen klantinformatie, inclusief e-mailadressen en telefoonnummers.

Bestellen


Vraag: Kan ik mijn bestelling telefonisch plaatsen?

Nee! dat is helaas niet mogelijk.

V: Welke betalingswijzen accepteert u?

We accepteren de volgende betaalmogelijkheden:

  • EPS 
  •  Giropay 
  •  ING Home’Pay 
  •  Bancontact 
  •  PayPal 
  •  SOFORT Banking 
  • iDEAL 

Vraag: Heb je een winkel waar ik binnen kan lopen en zonnebrillen kan kopen?

Wij zijn alleen een internetwinkel. 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Zolang je pakket niet vanuit ons magazijn is verzonden, kun je wijzigingen aanbrengen.

Vraag: Houdt u gegevens bij van eerdere bestellingen?

We houden gegevens bij van eerdere bestellingen, maar we bewaren die gegevens niet op de website.

Vraag: Heeft u kortingen voor nieuwe kopers, terugkerende klanten of senioren?

We hebben geen kortingen specifiek voor nieuwe kopers, terugkerende klanten of senioren. Alle klanten krijgen dezelfde lage prijzen en gratis verzending aangeboden vanaf 30,- op het moment van aankoop. Meld u aan voor onze e-maillijst voor exclusieve kortingen en speciale aanbiedingen per e-mail.

Vraag: Waarom gaat mijn bestelling niet door?

Soms vertelt ons systeem ons precies waarom een ​​bestelling niet doorgaat, en soms vertelt het ons gewoon dat de betaling is geweigerd. Er zijn een paar verschillende redenen waarom een ​​betaling kan worden geweigerd, waaronder onvoldoende saldo, onjuiste vervaldatum, onjuiste beveiligingscode en onjuist adres. Het is ook mogelijk dat het artikel niet meer leverbaar is.

Vraag: De stijl die ik wil, is niet op voorraad. Wanneer wordt het aangevuld?

We proberen de voorraad zo vaak mogelijk aan te vullen. Soms worden producten stopgezet door fabrikanten en helaas kunnen we ze niet opnieuw op voorraad op onze site. 

Divers

Vraag: Ik heb een andere maat nodig voor een bepaalde stijl. Kun je het voor mij aanpassen?

Wij zijn niet de fabrikant van de zonnebrillen en helaas kunnen we de monturen op geen enkele manier aanpassen.

Vraag: Hoe weet ik welke kracht / sterkte / vergroting ik nodig heb om een ​​zonnebril te lezen?

De beste manier om de sterkte van uw leesbril te bepalen, is door uw oogarts te raadplegen.

Vraag: Ik zie een afbeelding van een andere kleur in een bepaalde stijl onder de grote afbeelding, maar ik kan maar één kleur selecteren. Kan ik de andere kleur bestellen?

Alle beschikbare kleuren worden weergegeven in het vervolgkeuzemenu. Als een bepaalde kleur niet in het vervolgkeuzemenu verschijnt, is deze niet op voorraad en kan deze niet worden besteld.

Vraag: Waarom kan ik niet zoveel van deze stijl bestellen dat ik wil? Het blijft een kleinere hoeveelheid toevoegen dan ik aan de winkelwagen heb ingevoerd.

Het systeem staat alleen toe dat het aantal dat we op voorraad hebben aan de winkelwagen wordt toegevoegd. Op deze manier betaalt u niet voor artikelen die we niet naar u kunnen verzenden.

Vraag: Staat u rembours verzending toe?

Wij aanvaarden geen rembours als betaalmiddel. We hebben betaling nodig voordat uw bestelling wordt verzonden.

Vraag: Waar voer ik een promotiecode in?

U kunt de promotiecode invoeren op de de winkelwagenpagina, of afreken pagina.  Voer vervolgens uw code in en klik op bevestigen.

Verzending en levering


Vraag: Hoeveel kost verzending?

Standaardverzending is 3,99 voor bestellingen in Nederland. Wij verzenden uw pakketje onder andere naar: België, Spanje Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Groot Brittannië. Prijzen liggen tussen 6,50 en 14,50, tijdens het bestel proces komt de juiste prijs in beeld.

Voor overige landen klik hier. U kunt uw verzendkosten berekenen door uw artikelen aan uw winkelwagentje toe te voegen, naar de afrekenpagina te gaan en het verzendadres in te voeren. 

Vraag: Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?

Alle bestellingen die van maandag tot en met vrijdag worden geplaatst, worden de volgende werkdag verzonden. Als u een bestelling plaatst in het weekend of op vakantie, wordt uw bestelling de volgende werkdag verzonden. Dan heeft u het gemiddeld binnen 48 uur in huis.

Vraag: Op mijn bevestigingsnummer staat dat het pakket is afgeleverd, maar ik heb het niet. Wat nu?

Neem contact op met iemand in uw huis / appartement die het pakket mogelijk heeft ontvangen. Als uw bestelling naar een appartementencomplex is verzonden, neem dan contact op met de receptie. U kunt ook contact opnemen met uw plaatselijke postkantoor en met uw postbode of bezorger praten over waar het pakket is achtergelaten.

Vraag: Ik heb mijn verzendbevestigingsmail ontvangen, maar het trackingnummer werkt niet. Is mijn bestelling verzonden?

Trackinginformatie is niet meteen beschikbaar. Het duurt vaak minstens één werkdag voordat de tracking is bijgewerkt. Als u het trackingnummer te snel probeert, kan het zijn dat uw pakket nog niet is geregistreerd. Controleer morgen het trackingnummer opnieuw.

Vraag: Geldt de gratis verzending voor internationale bestellingen?

Alle bestellingen buiten Nederland worden belast met verzendkosten.

Vraag: Kan ik de bestelling ergens anders laten verzenden dan mijn factuuradres?

Ja! Tijdens het afrekenen voer je bovenaan de pagina eerst je factuuradres in. Selecteer vervolgens om naar een ander adres te verzenden. Als tweede voer je het volledige verzendadres in. Als u ervoor kiest om een ​​account aan te maken, kunt u meerdere adressen opslaan voor toekomstige bezorging.

Bestellingen

Vraag: Kan ik de helft van de bestelling naar de ene plaats laten verzenden en de andere helft naar een andere?

Helaas kunnen we niet één bestelling naar meerdere locaties verzenden. Als er verschillende bestemmingen nodig zijn, moet u uw aankopen scheiden. De verzending moet voor elk worden betaald.

Vraag: Kunt u een “spoed” op mijn bestelling zetten?

Wij doen altijd onze best om de 48 uur service te halen maar kunnen dit niet altijd garanderen.

Vraag: Verzendt u internationaal?

Alleen binnen Europa verzenden wij naar de meeste landen

Vraag: Hoe controleer ik de status van mijn bestelling?

U ontvangt een e-mailmelding met uw trackingnummer zodra uw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden. 

Zonnebrillen

Vraag: Hebben al uw zonnebrillen UV400-bescherming?

Ja! UV400 is de hoogste bescherming die u in een zonnebril kunt krijgen. UV400 biedt 99-100% bescherming tegen UVA- en UVB-stralen.

Vraag: Ik wil je zonnebril graag per dozijn kopen. Is dit mogelijk?

Ja, we bieden groothandel- en bulkzonnebrillen die u per dozijn of per stuk kunt bestellen. Raadpleeg ons via het contact formulier.

Vraag: Ik draag een zonnebril op sterkte. Heeft u mij iets te bieden?

Wij bieden u aan een zonnebril die past over uw bril klik hier .

Vraag: Biedt u garantie op uw zonnebril?

Wij bieden geen garantie op onze zonnebrillen tot 75,- . Als u echter niet tevreden bent met het (de) artikel (en) die u bij ons heeft gekocht, of als u een defect paar heeft ontvangen, kunt u een artikel retourneren of ruilen tot 14 dagen na uw oorspronkelijke aankoopbewijs (zolang het artikel / de artikelen) geen gebruikssporen vertonen) voor een volledige terugbetaling. Merk zonnebrillen boven 75,- vallen onder de normale merken garantie bepalingen.

Vraag: Wordt de zonnebril geleverd met hoesjes?

Nee, onze zonnebrillen worden niet geleverd met hoesjes, tenzij specifiek vermeld in de beschrijving. We verkopen echter wel apart hoesjes en zakjes (u vindt ze hier ).

Vraag: Waar kan ik zien of het hoesje dat ik wil mijn zonnebril past?

Helaas hebben we deze informatie momenteel niet beschikbaar op onze website. 

Divers

Vraag: Wat zijn gepolariseerde zonnebrillen?

Gepolariseerde lenzen helpen schittering op reflecterende oppervlakken te verminderen, terwijl ze het contrast en de zichtbaarheid vergroten. 

Vraag: Heeft u vervangende onderdelen of schroeven bij u?

Aangezien we onze zonnebrillen niet zelf maken, hebben we geen onderdelen die we u kunnen sturen.

Vraag: Kan ik een leesbril bestellen met een andere sterkte in elk oog?

We kunnen de vergrotingen per oog in onze leeszonnebrillen niet aanpassen. Elke stijl heeft dezelfde kracht in elk oog.

Vraag: Hoe weet ik welke maat zonnebril ik moet kopen?

Alle zonnebrillen die we op onze website hebben staan ​​vermeld met afmetingen. We raden aan om een ​​bril die je al hebt van scharnier tot scharnier op te meten om te vergelijken met de maten op onze website.

Vraag: Waar zijn uw zonnebrilglazen van gemaakt?

Onze meeste zonnebrilglazen zijn gemaakt van polycarbonaat, een lichtgewicht materiaal.

Ozaflu time to shine

0