ruilen-en-retour

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren.

Je hebt na annulering ook 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. (Heb je na de vorige aankoop weer een nieuwe bril besteld omdat je wil ruilen? dan ontvang je ook de verzendkosten van ons retour.)

Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen tussen 5 en 7,25 per pakket (Nederland), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.  Let op: Voor brillen beneden 10 euro kunnen de kosten hoger uitpakken doordat je de verzendkosten voor retour zelf betaald.

Pakketten welke (on)voldoende gefrankeerd zijn kunnen wij helaas niet aannemen.

Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Ozaflu geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via het retour formulier op deze pagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product -ruilen?

Vroeger was het mogelijk om naar de winkel te gaan en je artikel om te ruilen dit werkt hier nu iets anders, je stuurt het artikel retour en besteld een nieuw artikel. Heb je weer een nieuwe bril besteld? Dan ontvang je ook de verzendkosten van ons retour.

Indien je meer hebt gedaan dan nodig was om het artikel te kunnen beoordelen zal Ozaflu / Termeulenpost een waardevermindering van het product bij je in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen.

Werkt het gekochte artikel niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen je dan met reparatie/vervanging.

Garantie & Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je dan verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of eventueel vervanging (onderdeel).

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ozaflu.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Het is ook mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Product retour stap voor stap

Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Stap voor stap:

1: Stuur ons een mail dat je iets retour wilt sturen, stuur ook het bestelnummer mee. Je ontvangt van ons een retour akkoord.  Indien je akkoord van ons terug ontvangt, dien je samen met de bon, en een retour/herroeping formulier het artikel voldoende gefrankeerd terug te sturen
Let op dat bestellingen gekocht onder de ca.10,- uiteindelijk meer kosten om retour te sturen ivm. bezorgkosten. (tenzij je een nieuw artikel inmiddels hebt besteld, dan ontvang je ook de bezorgkosten van het eerste artikel retour.)

Stuur een mail naar retour@tmpost.nl of gebruik het onderstaande formulier;

Vul hier in de reden van retour, je bestelnummer en naam. Je ontvangt dan een akkoord van ons, samen met het uitgeprint formulier voor herroeping stuur je het artikel retour.

    2: Download nu het retour formulier

    3: Stuur het artikel in de originele verpakking, inclusief het uitgeprinte retour formulier naar ons postadres: TMpost Ozaflu afd. retour, Baarlelaan 17, 7906GB Hoogeveen.  LET OP: u dient het pakket voldoende te frankeren, onvoldoende of niet gefrankeerd wordt niet aangenomen en retour gestuurd.

    Als je er voor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor jou. Let op: Voor brillen beneden 10 euro kunnen de kosten hoger uitpakken doordat je de verzendkosten voor retour zelf betaald, tenzij je inmiddels weer een nieuwe bril besteld hebt. Dan ontvang je ook de verzendkosten van ons retour.

    Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking.

     Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als:

    • Het product niet compleet is zoals geleverd in de doos
    • De verpakking of het product onnodig beschadigd is
    • Het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen).

    Indien je meer hebt gedaan dan nodig was om het artikel te kunnen beoordelen zal Ozaflu een waardevermindering van het product bij je in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen.

    Werkt artikel niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen je dan met reparatie/vervanging.

    • Als je er voor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor jou.

    Wat kun je niet ruilen of retourneren?

    Sommige producten kunnen niet retour gestuurd of geruild worden:

    • Producten die speciaal voor je besteld zijn, of op maat zijn gekozen en onderdelen. Bijvoorbeeld een op maat bestelde onderdeel voor een bril ect.
    • Op maat bestelde artikelen zoals brillen op sterkte.
    • Alle schoonmaak, vloeibare artikelen
    • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden (als deze producten geseald zijn en de seal is verbroken.
    • Artikelen die geregistreerd zijn
    • Als al iets gebruikt is

    Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

    Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. (binnen 1 a 2 uur na bestelling) We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen (daarna is het niet meer mogelijk).